Jag har fastnat i någon sorts biografisk loop. Först läste jag Jessica Anderssons biografi, sedan Alex Schulmans bok om hans pappa och nu läser jag Andreas Carlssons Live to Win. Alla böckerna är bra och intressanta, och det är skönt att känna att man inte är den enda som har haft det tufft i sitt liv ibland, vilket man dumt nog kan inbilla sig. Jag rekommenderar alla tre böckerna.
Ursprungligen postat av löken
Jag har fastnat i någon sorts biografisk loop. Först läste jag Jessica Anderssons biografi, sedan Alex Schulmans bok om hans pappa och nu läser jag Andreas Carlssons Live to Win. Alla böckerna är bra och intressanta, och det är skönt att känna att man inte är den enda som har haft det tufft i sitt liv ibland, vilket man dumt nog kan inbilla sig. Jag rekommenderar alla tre böckerna.
Schulmans bok gillade jag också. Andreas Carlsson är en person som inte alls intresserar mig, men nu är du den andra som rekommenderar boken. Jag kanske får tänka om.
Jag har nyss börjat på Obamas bok, "Min far hade en dröm".
"ManAvOrd"
Musik som görs för att sälja
och inte för din mentala hälsa
ska tyna bort
Handlar om en flickvän till en maffiakille, fast i Sverige, typ.
Man får mest läsa hennes tankar, som visserligen är intressanta men det blir lite segt.
Jag har nu efter halva boken tjuvkikat på sista sidorna
Jag väntar liksom på att det ska hända nåt i boken, jag vet att hennes tjejkompisar ska komma på middag... men det händer ju aldrig. Jag fattar att hennes karl ska komma hem, å det gör han tydligen inte förrän sista sidorna i boken.
Bra men seg!
Will I sing Halleluja
Will I be able to speak at all
Jag tomläser Fyr av Magnus Dahlström.
Hela boken är ett enda töcken eftersom den inte fastnar för fem öre, men jag tycker mig ha kunnat förnimma något i Jerker Virdborg-stil. Något är inte som det ska, lite konstigt, lite mystiskt men kyligt sådär.
Jag har egentligen ett inbyggt motstånd mot tjocka böcker (allt över 400 sidor ungefär) men den här ska jag verkligen ge en ärlig chans.
Jag har egentligen ett inbyggt motstånd mot tjocka böcker (allt över 400 sidor ungefär) men den här ska jag verkligen ge en ärlig chans.
Ursprungligen postat av sienna
Dalziels död av Reginald Hill. Jag tycker att han skriver lite omständligt och jobbigt, så trots en i grunden spännande historia så går det trögt.
Sen parallelläser jag Dyngkåt och helig som fan av Mia Skäringer.
Jag saknar Mias blogg. Kanske skulle köpa boken istället.