Problemet med humor-Sverige idag är inte bara att det rent procentuellt är färre kvinnor som uppträder, syns och hörs, utan även det faktum att de förblir sekundära även då de fått sin plats, rent fysiskt. Hög tid att männen tar sitt ansvar och släpper fram kvinnorna." - DN
Menar Nour El-Refai att männen ska ta sitt ansvar och skratta trots att det är tråkigt?
Snacka om att göra sig till offer - snälla skratta åt mig, jag är ju kvinna...
Haha, för att hon visade fittan i en fontän... Det finns faktiskt en hel del ironi i det.
Det enda (imo) som var lite roligt var när de kostymklädda herrarna trippade fram mellan bajskorvarna. I övrigt tycker jag att det är en väldigt låg form av humor att lägga ut bajs på det där sättet.
Det leder bara till sådant här:
"Kissa på polisbil
Jag och några polare håller på att spela in en kopia av "ballar av stål", och jag undrar, vad skulle hända OM en polis skulle få tag på dig när du kissar på en polisbil?" (Flashback)
I den aspekten är väl i så fall stuntprogrammen på MTV värre "don´t try this at home" att folk ska börja imitera skämten alltså. För personskada med risk för stryk för den som skämtar och skada för den som drabbas är väl i så fall Soneby värst.
Dvs man ska nog inte ta allt som visas i de program av den här typen på så stort allvar. Men likt MTV Jackass så finns det bevisligen ändå folk som vill göra egna versioner.
Senaste redigerad av nilo den 23/03-2009 klockan 23:50.
Ja, att tafsa på folk och blotta sig offentligt är ju verkligen jättekul. Nyskapande och så. Lägg så till lite kiss- och bajsskämt och Kjell Eriksson. Stockholmshumor...
Citat:
Ursprungligen postat av Tybalt
Ja, att tafsa på folk och blotta sig offentligt är ju verkligen jättekul. Nyskapande och så. Lägg så till lite kiss- och bajsskämt och Kjell Eriksson. Stockholmshumor...
Går det här på Svt alltså?
Var fullt övertygad det var en reklamkanal som körde det
Typiskt tv3-koncept
Fast jag kan faktiskt finna blottandet kul... Eller... Kul... Mer intressant så som ett projket i att se hur folk reagerar... Inte så mkt över att hon blottar sig utan över hur reaktionerna blir över att hon inte var rakad/ansad...
Annars gillar jag inte programmet...
Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
om vissa grejer inte är fejk så kan jag inte låta bli att tänka på den gången dom hoppar på fel person. Antingen en som smäller till hårt direkt. Folk har dött inom fotbollssupportervärlden förr.
Eller om han hoppar på något brottsoffer, kan ju vara en traumatisk upplevelse. Känns som det inte är värt det för att tjäna lätta pengar.
Ursprungligen postat av Jessis
Fast jag kan faktiskt finna blottandet kul... Eller... Kul... Mer intressant så som ett projket i att se hur folk reagerar... Inte så mkt över att hon blottar sig utan över hur reaktionerna blir över att hon inte var rakad/ansad...
Annars gillar jag inte programmet...
Hmm, då är det ju tvättäkta Buskis-humor upp i blygden. Hur såg busken ut då? (frågar för en kompis räkning) har bara sett aftonbladet pixelerade snippa (obs ja sa inte fittan)