Vad är det den heter den där filmen med Leonardo Di Caprio och Kate Winslet? Om en stor båt som lyckas träffa av ett isberg. Sedan sjunker båten mot slutet av filmen. Filmen är också mycket usel.
Ursprungligen postat av Fletch
Vad är det den heter den där filmen med Leonardo Di Caprio och Kate Winslet? Om en stor båt som lyckas träffa av ett isberg. Sedan sjunker båten mot slutet av filmen. Filmen är också mycket usel.
Ååå, den dära based-on-a-true-story-filmen?? Ingen aning.
Revolutionary Road tydligen. Fast några isberg verkar det inte finnas med, om inte barnen åsyftas på nått symboliskt plan. Intressant är att Kathy Bates är med också. Jag får nån slags déjà vu. Jag röstar för att hon överlever!
Senaste redigerad av Desdinova den 27/04-2007 klockan 21:33.
Ni kan tänka mig att jag har letat efter den här filmen i både google och imdb
och inte hittat något. Den handlar Om fyra helt vanliga brittiska ungdomar och man får följa dom en av deras party kvällar, som börgar med att dom myglar sig in på en jätte poppis klubb och hamnar senare på efter fest där ett mycket intressant samtal om hur vida star wars handlar om droger eller inte. det var en sjukt rolig brittisk film och jag vill gärna se den igen, så snälla hjälp mig
Ursprungligen postat av melvis303
Ni kan tänka mig att jag har letat efter den här filmen i både google och imdb
och inte hittat något. Den handlar Om fyra helt vanliga brittiska ungdomar och man får följa dom en av deras party kvällar, som börgar med att dom myglar sig in på en jätte poppis klubb och hamnar senare på efter fest där ett mycket intressant samtal om hur vida star wars handlar om droger eller inte. det var en sjukt rolig brittisk film och jag vill gärna se den igen, så snälla hjälp mig
Hjälp mig nån.. jag har letat och letet men jag kommer inte på vad den heter. snälla nån kan någon hjälpa mig vad den heter. det är en karate film. jag har för mig att den börja med att en liten kille ser sin storebror köra en karate match, men de slutar med att hans storebror dör, sen efter några år ska hans lille bror ge igen på han som dödade hans store bror.. sen blä blä... sen slutar de med att dom möts i slutet av filmen i nån final, då kan han den där lilla killen som såg sin storebror dö, kan döda han som döda hans bror men han vill inte döda han. vet itne riktigt hur jag ska beskriva den! snällla hjäälp mig..
Hjälp mig nån.. jag har letat och letet men jag kommer inte på vad den heter. snälla nån kan någon hjälpa mig vad den heter. det är en karate film. jag har för mig att den börja med att en liten kille ser sin storebror köra en karate match, men de slutar med att hans storebror dör, sen efter några år ska hans lille bror ge igen på han som dödade hans store bror.. sen blä blä... sen slutar de med att dom möts i slutet av filmen i nån final, då kan han den där lilla killen som såg sin storebror dö, kan döda han som döda hans bror men han vill inte döda han. vet itne riktigt hur jag ska beskriva den! snällla hjäälp mig..
Best of the Best, med bl a Eric Roberts. Killen med brorsan är dock någon asiat.
(ja, den stämmer in på beskrivningen ovan i alla fall)
Ursprungligen postat av wind
Är det där han tränar genom att låta kokosnötter falla på bröstet... Helt sjukt.
De gör kanske någon liknande övning med en medicinboll i Best of the Best. Men du tänker på den högklassiga Kickboxer med ingen mindre än Jean Claude Van Damme.
När jag tänker efter är det kanske Kickboxer som Murja letar efter. Fast, mm, Jean Claude är ju inte liten när hans brorsa får stryk. Förresten dör inte brorsan i den filmen, han hamnar "bara" i rullstol.
edit: Obs, jag var rätt ung när jag såg de här filmerna
Jag skulle behöva hjälp med en film.
Jag såg den för kanske ett år sedan på tv, Den handlade om en kille som började högstadiet tror jag, han hamnar i bråk första dagen när han försöker hjälpa en kille som några större killar bråkar med, efter ett tag går han med 2 andra killar som är något av rasister. De slutar med att killen som ja pratar om ursprungligen får stryk och blir förlamad för att han tros ha skrivit "Nigger-Loving Kites" eller något liknande, vilket han inte har. De är de mesta ja kommer ihåg förutom att "Ledaren" i gänget han för stryk av är ljushårig och har en "hip hop" stil på de han gör :P Sorry för den dåliga förklaringen men hjälp uppskattas
Jag såg den för kanske ett år sedan på tv, Den handlade om en kille som började högstadiet tror jag, han hamnar i bråk första dagen när han försöker hjälpa en kille som några större killar bråkar med, efter ett tag går han med 2 andra killar som är något av rasister. De slutar med att killen som ja pratar om ursprungligen får stryk och blir förlamad för att han tros ha skrivit "Nigger-Loving Kites" eller något liknande, vilket han inte har. De är de mesta ja kommer ihåg förutom att "Ledaren" i gänget han för stryk av är ljushårig och har en "hip hop" stil på de han gör Sorry för den dåliga förklaringen men hjälp uppskattas
Ursprungligen postat av fotensan
Jag såg den för kanske ett år sedan på tv, Den handlade om en kille som började högstadiet tror jag, han hamnar i bråk första dagen när han försöker hjälpa en kille som några större killar bråkar med, efter ett tag går han med 2 andra killar som är något av rasister. De slutar med att killen som ja pratar om ursprungligen får stryk och blir förlamad för att han tros ha skrivit "Nigger-Loving Kites" eller något liknande, vilket han inte har. De är de mesta ja kommer ihåg förutom att "Ledaren" i gänget han för stryk av är ljushårig och har en "hip hop" stil på de han gör Sorry för den dåliga förklaringen men hjälp uppskattas
/Mvh. Fotans
ehh ok
pratar de svenska, ungerska eller swahili? Eller är det ett amerikanskt high school eller ett svenskt högstadium? Pratar vi 70, 80, 90 eller 00-tal? Det brukar märkas på kläder, hårstil etc
förstår jag dig rätt om handlingen kan sammanfattas med (försöker bena ut dina formuleringar);
huvudpersonen, en grabb, börjar högstadiet
första dan hamnar han i bråk när han ska försvara en annan kille från mobbare
han blir medlem i ett rasistiskt gäng (skinheads? )
han får stryk av en blond rappande elaking och blir förlamad på kuppen
slut?
Är "Nigger-Loving Kites" en roman, en uppsats eller bara skrivet på en vägg? Ska det inte vara "Nigger-Loving Kikes" btw?
("Kike" är en nedsättande benämning för jude.)
__________________ I hear your champagne laugh
You wear two lavender orchids
One in your hair and one on your hip
A string of yellow carnival lights comes on with the dusk
Circling the lake with a slowly dipping halo
Wow. Du verkar vara en sån där person som verkligen ser ner på folk. Så du menar alltså att du fattar ingenting av de jag skrev? Isf är du ju riktigt dum. Ja försökte få ett snabbt svar om en film jag inte vet ett skit om och duttar ner de lilla jag kommer ihåg, ifall du inte kan hjälpa mig varför inte bara skita i de hela o lämna mig ifred istellet för att vara en liten viktigpetter.
Jag tycker Julia45 verkar vara en sådan där snäll och vänlig person som vill ha mer detaljerad information för att kunna hjälpa en vilt främmande människa med hans/hennes fråga.
Wow. Du verkar vara en sån där person som verkligen ser ner på folk. Så du menar alltså att du fattar ingenting av de jag skrev? Isf är du ju riktigt dum. Ja försökte få ett snabbt svar om en film jag inte vet ett skit om och duttar ner de lilla jag kommer ihåg, ifall du inte kan hjälpa mig varför inte bara skita i de hela o lämna mig ifred istellet för att vara en liten viktigpetter.
Mvh. Fotans
Ursäkta mig men nu beter du dig som en idiot... Julia försöker hjälpa dig att komma på filmen genom att bena upp ditt inlägg och fråga om lite mer information och tacken för det är du skriver nåt jävla klagoinlägg om att Julia är en viktigpetter och ser ner på folk... Din attityd hjälper dig inte ett dugg om du vill ha hjälp med saker...
Julia har nog bättre saker för sig än att hjälpa dig och förhoppningsvis kommer ingen lägga manken till för att se till att du hittar din film...
/Mvh. Fotans
Det är The Jonathan Wamback Story, mer info finner du här. Enligt storyn, som skall vara "baserad på verkliga händelser" förknippas Jonathan med två rasister som kommit i luven med ett gäng wiggers och får på felaktiga grunder stryk och hamnar i koma.
Mvh. Fotans
det var verkligen inte min mening att låta dryg, jag försökte bara få mer info att luska med
__________________ I hear your champagne laugh
You wear two lavender orchids
One in your hair and one on your hip
A string of yellow carnival lights comes on with the dusk
Circling the lake with a slowly dipping halo
Söker en film jag såg på tv en gång som mycket ung.
Det handlar om en tjej (tror hon heter sarah) som brukar gå ut med en hund till en tant och farbror som hon litar mycket på. Hon önskar sig en egen hund men får ingen av sin mamma.
En dag när tanten är borta gör gubben närmanden mot henne och hon börjar må mycket dåligt. Hon till och med förkastar den älskade hunden.
Jag minns inte riktigt hur den slutade menhar för mig attflickan tog livet av sig.
Hallå, jag är i stort behov av hjälp!
Jag såg en film för ett par år sedan som handlade om en man vars fru dog/försvann eller dylikt och han träffade ett barn på ett sjukhus som gav honom en teckning av vad han sa var regnbågen fast det såg ut som ett vågigt kors.
Och mannens kände igen korset för att hans fru hade typ målat det också eller något.
Är det någon som känner igen det? Jag tror i alla fall att det var något sånt där.
Är super tacksam för svar!
Ursprungligen postat av loen
Hallå, jag är i stort behov av hjälp!
Jag såg en film för ett par år sedan som handlade om en man vars fru dog/försvann eller dylikt och han träffade ett barn på ett sjukhus som gav honom en teckning av vad han sa var regnbågen fast det såg ut som ett vågigt kors.
Och mannens kände igen korset för att hans fru hade typ målat det också eller något.
Är det någon som känner igen det? Jag tror i alla fall att det var något sånt där.
Är super tacksam för svar!