Ursprungligen postat av Anders-Gusten
aha, inomhus. hade för mig att hans pers var lägre. ja sjöberg har hu hoppat högre. men ett os-guld smäller högre än ett vm-guld
nja. Holm är en one hit wonder. Sjöberg är vida överlägsen. Innehavare av det svenska rekordet och före detta innehavare av världsrekordet. Han har dessutom dubbelt så många mästerskapsmedaljer än Holm trots att VM bara gick vart fjärde år på hans tid.
Ursprungligen postat av Whaley
nja. Holm är en one hit wonder. Sjöberg är vida överlägsen. Innehavare av det svenska rekordet och före detta innehavare av världsrekordet. Han har dessutom dubbelt så många mästerskapsmedaljer än Holm trots att VM bara gick vart fjärde år på hans tid.
Dessutom har ju träningen och förståelsen för hur man ska maxprestera utvecklats en del sedan dess.
Men det är en ganska ointressant debatt egentligen och vi som läst Filter vet att det är mycket ett spel för gallerierna i MM mellan Holm och Sjöberg.
Snarare var Sjöbergs ju världsrekord ett one hit wonder. Fyra IVM guld för Holm mellan 2001 och 2008 och 132 tävlingar över 2.30 på 11 år kan man inte kalla one hit wonder direkt.
Hur skulle det ha gått till för Sjöberg att mycket fler medaljer när det fanns färre mästerskap att ta medalj på?
Sjöberg är underbart dryg och självsäker. Kul prick som tar livet med en klackspark. Det skulle vara hur kul som helst att partaja med honom en kväll.
Holm är underbart nördig med en vinnarskalle som få. Kanske inte så kul att partaje med men jag skulle tycka att det va kul att ha honom som bordkavaljer på en längre middag. Jag har en känsla av att man skulle ha hur många samtalsämnen som helt.
Ursprungligen postat av moln
Hur gör sig Knape då?
I gruppen så är osynlig, iaf i första programmet. Det är Sjöberg, Holm & Brolin som liksom tar täten i gruppen.
Holm verkar trevlig & "äkta", Sjöberg dryg & Brolin lite lagom, så där tycker jag.
Hejjar på Holm
Tomas Gustafsson överraskade i backtävlingen, det trodde jag inte :-)
Holm verkar trevlig & "äkta", Sjöberg dryg & Brolin lite lagom, så där tycker jag.
Hejjar på Holm
Tomas Gustafsson överraskade i backtävlingen, det trodde jag inte :-)
Måste kolla nåt avsnitt tror jag bestämt. Tack för en sammanfattning.
Blir nyfiken på hur jag kommer uppfatta min gamla gympalärare nuförtin.
Ursprungligen postat av Tattates
Har du haft henne i gympa?!
Hon vägrade visa ett simhopp ner i poolen vid huset. jag upplevde henne lite stel, men hon kanske bara är försiktig.
Klart hon är stel - hon är ju lite till åren kommen
__________________ Armageddon was yesterday, today we have a serious problem
Ursprungligen postat av Tattates
Har du haft henne i gympa?!
Hon vägrade visa ett simhopp ner i poolen vid huset. jag upplevde henne lite stel, men hon kanske bara är försiktig.
Ja, hon satte lite extra krydda till mina gympalektioner på gymnasiet.
Vi hade "förmånen" att ha badhuset tvärs över vägen från gympasalen dessutom. Men jag gillade aldrig badlektionerna så det var sällan jag var med då.
Väldigt svårt. Holm har finare meriter (OS-guld och 4 VM-guld) än Sjöberg. men Sjöberg slog världsrekord och hade mycket tuffare motstånd (Sotomayor, Thränhart, Mögenburg). Holm lyckade alltid överträffa sig, medan Sjöberg alltid underpresterade. Jag håller Sjöberg som den i grunden bättre hopparen och den större naturtalangen, men Holm har finare meriter på grund av sin vinnarskalle och något lättare konkurrens. Sjöbergs 2.42 är för övrigt fortfarande Europarekord.
Senaste redigerad av Vargh den 14/01-2010 klockan 12:57.
En ytterligare dimension är ju att Holm är en sån renlevnadsmänniska medan Sjöberg hoppade 2.42 utan att ta allting så allvarligt. Jag råkade stå bredvid honom när han stod och rökte på Bowie-konsert i Gbg dagen innan han slog världsrekordet på stadion.