Byggnadsnämnden sa ja till hjulet igår. Men nu kan förstås beslutet överklagas i FYRA instanser. Och det dräller ju av gnälliga rättshaverister som inte vill nåt annat. Frågan är alltså om det blir nåt hjul i juli.
Ursprungligen postat av Gaffla
Byggnadsnämnden sa ja till hjulet igår. Men nu kan förstås beslutet överklagas i FYRA instanser. Och det dräller ju av gnälliga rättshaverister som inte vill nåt annat. Frågan är alltså om det blir nåt hjul i juli.
Alltid är det någon som skall sätta sig på tvären. Här är det ju en person som har överklagat nya fotbollsarenan i två eller tre instanser...(och försenat bygget med ca 1,5 år ) Man blir så trött.
Jag vill ställa en fråga, men det har inget med hjulet att göra. Eftersom jag ska turista i gbg i sommar så tycker jag att det här var en passande tråd med tanke på trådnamnet.
Jag vill ha tips på bra pizzerior i centrala gbg. Tanken var att vi skulle gå ut och äta på en finare restaurang men nu har några fått för sig att de inte vill slänga bor en massa pengar på mat.
Finns det en trevlig pizzeria, kanske med utesevering som ni vill tipsa mig om?
My face remains
Ursprungligen postat av Aristo
Jag vill ställa en fråga, men det har inget med hjulet att göra. Eftersom jag ska turista i gbg i sommar så tycker jag att det här var en passande tråd med tanke på trådnamnet.
Jag vill ha tips på bra pizzerior i centrala gbg. Tanken var att vi skulle gå ut och äta på en finare restaurang men nu har några fått för sig att de inte vill slänga bor en massa pengar på mat.
Finns det en trevlig pizzeria, kanske med utesevering som ni vill tipsa mig om?
El Corazon på Avenyn har väldigt goda pizzor. Samt tapas mm.
__________________ A Quest For The Theory Of Everything
~~~ no strings attached ~~~
Ursprungligen postat av electronic
El Corazon på Avenyn har väldigt goda pizzor. Samt tapas mm.
tack ska du ha! Ska kollas upp. Det verkar helt omöjligt att hitta en restaurang i gbg som har uteservering.
Har googlat lite och läst mycket gott om Cyrano. Verkar dock inte finnas nån uteservering (såklart).
My face remains
tack ska du ha! Ska kollas upp. Det verkar helt omöjligt att hitta en restaurang i gbg som har uteservering.
Har googlat lite och läst mycket gott om Cyrano. Verkar dock inte finnas nån uteservering (såklart).
Va? Det kryllar ju av uteserveringar, och även Cyrano har en uteservering. Ingen jätteterrass, men en alldeles trevlig trottoarservering som flera andra restauranger på Linnégatans sidogator.
Ursprungligen postat av Lengens
Va? Det kryllar ju av uteserveringar, och även Cyrano har en uteservering. Ingen jätteterrass, men en alldeles trevlig trottoarservering som flera andra restauranger på Linnégatans sidogator.
De har väl tagit alla bilder till hemsidan på vintern. Kanske därför man inte ser nån uteservering.
Det står att Cyrano ska finnas på Viktoriag. Har du ätit där?
El Corazon gillade jag verkligen. Priset var något högt, 170 spänn för en pizza. Jag tror att jag ska komma med de här två förslagen till de andra.
My face remains
De har väl tagit alla bilder till hemsidan på vintern. Kanske därför man inte ser nån uteservering.
Det står att Cyrano ska finnas på Viktoriag. Har du ätit där?
Cyrano ligger ju på Prinsgatan i Linnéstaden. Där har jag ätit god pizza, fast det var ett tag sedan senast.
Edit: Oj, jag har inte uppfattat att Cyrano har blivit till en hel liten kedja! De verkar finnas på fem eller sex ställen i Göteborg. Åtminstone är det samma logga på alla. Nu blev jag förvirrad.
En liten fråga i all välmening för att stilla min nyfikenhet:
Ligger Järntorget/Linnégatan i centrum av Göteborg?
Personligen tycker jag att det är en j-la bit att gå hela Vasagatan och genom Haga från Avenyn. Eller är jag helt fel ute?
PS. Jag är vettskrämdrädd för de ljusblå bussarna med järnhjul. DS.
Linnéstaden är naturligtvis en del av den centrala staden, den västra delen. Jag vet däremot inte riktigt vad som ska anses som just centrum, egentligen. Nordstan? Brunnsparken? Avenyn?
Ursprungligen postat av Lengens
Linnéstaden är naturligtvis en del av den centrala staden, den västra delen. Jag vet däremot inte riktigt vad som ska anses som just centrum, egentligen. Nordstan? Brunnsparken? Avenyn?
Jag brukar få känslan av att befinna mig i centrum när jag står vid Bronsmärra. Götaplatsen ligger då lite offside. Likaså Operan.
__________________ A Quest For The Theory Of Everything
~~~ no strings attached ~~~
Jag brukar få känslan av att befinna mig i centrum när jag står vid Bronsmärra. Götaplatsen ligger då lite offside. Likaså Operan.
Ursprungligen postat av Luden Präst
Jag brukar försöka hinna med att dra lite lätt i Poseidons penis på Götaplatsen. Annars gillar jag Bengans skivaffär, finns den kvar?
Det lär ha utbrutit moralpanik inför att Poseidonfontänen skulle placeras på Götaplatsen och hans pille fick göras mindre än vad som var tänkt från början.
Så nåt som är ännu roligare än att kliva upp i fontänen och pilla på Poseidons lilla pille är att titta ut från andra våningen på Konserthuset och se silhuetten som bildas av den ganska stora fisk som Poseidon håller. Det sägs vara Milles protest