Ursprungligen postat av PerM
överlag är jag nöjd. skärmen är stor och skarp, jag använde mobilen istället för bärbara dvd:n sist jag var ute och reste. Trevlig att surfa nätet på är den också. Film- och kamera kvaliteten duger bra också tycker jag
Förresten - kan man spela upp avi-filer på en sådan där mobil, eller måste de konverteras till nåt mobil-format? Eller kan man "tweaka" mobilen att klara av divx och liknande?
Lite irriterande, för 3.5 megapixel är ju knappast låg upplösning. Inte heller har väl megapixlar så mycket med bildkvalitet att göra vad jag förstått ( det är väl inte så att 10 megapixel nödvändigtvis är bättre än 5. osv.)
Schysst också att den klarar spela upp avi. Läste nånstanns att den inte hanterade divx-format men det kanske var nån tidigare modell.
Funny story behind finding this: I was in the middle of a text conversation with my girl when she asked why I hadn't responded. I had just rebooted my phone and the first thing I typed was a response to her text which simply stated 'Reboot'--which, to my surprise, rebooted my phone.
A slew of problems have made managing Android apps a "nightmare," they say, including three versions of the OS (Android 1.5, 1.6 and 2.0), custom firmware on many phones, and hardware differences between different models.
For users, it means apps in the store could be buggy, might not work well depending on their handsets, and could deliver a frustrating experience.
Unaware of the increasing back-end complexity, they would then be more likely to leave bad reviews for those apps -- a potentially lethal blow for small businesses, say developers.
"Instead of working on updates to our apps, we find we are trying to make each app work for multiple versions of the OS and different hardware capabilities," says Chris Fagan, co-founder at Froogloid, an Android-focused application development company. "We are not complaining about all the growth, but if you are a small or a new Android developer coming in and trying to learn I could see your head exploding. It would be overwhelming," he says.
The problem echoes similar concerns over Java in the 1990s. Originally touted as a way for developers to build apps that would run on any computer ("write once, run anywhere"), developers found that wide variations in Java virtual machines as well as available hardware meant that Java's promise was really "write once, debug everywhere."
Apple och iPhone är mycket mer robustare då det är enkalre att underhålla utan massa buggar
Jag tror jag kommer satsa på en android-telefon istället för nokia 5800
Kanske HTC Hero? Den verkar bra. Jag tror android-systemen har framtiden för sig
Kanske HTC Hero? Den verkar bra. Jag tror android-systemen har framtiden för sig
Ja, jag tror också det.
Som svar på trådfrågan: alltid? Oftast lyckas jag däremot hejda mig, som tur är.
Jag har ingen teknisk pryl som jag går och drömmer om, men visst funderar jag på att köpa en ny kompaktkamera för att ersätta min förra som gick sönder nyligen. Trist att vara utan kamera.
Och jag skulle ju inte tacka nej till en ny speldator.
Ursprungligen postat av Andy123 Jag har ingen teknisk pryl som jag går och drömmer om, men visst funderar jag på att köpa en ny kompaktkamera för att ersätta min förra som gick sönder nyligen. Trist att vara utan kamera.
Och jag skulle ju inte tacka nej till en ny speldator.
Samma här - inget på gång. Möjligen skulle jag kunna tänka mig en ny bil eftersom det dräller av tekniska finesser i dem. Men jag vet inte om det räknas.
(Har t ex sett att man i vissa bilmodeller kan få en värmekamera som visar djur/människor som annars är helt mörka).
__________________ A Quest For The Theory Of Everything
~~~ no strings attached ~~~
Ursprungligen postat av Glenny
Iphone!!
Jag gick från HTC till Iphone och blev frälst. Den är perfekt! Enkel, mycket smidig manövrering och finns en miljon riktigt bra applikationer.
Såg nu att det finns "SMARTBOOKS". Vad kul.
En blandning av netooks och smartphones.
Fast jag gillar inte tangentbord och vik.
Vill mer ha padd-känslan. Fast inte Apple utan nån Androidbaserad med bra anslutningsmöjligheter.
Jag hoppas och tror att det kommer massa såna snart - jättemånga! Sen sjunker priserna.
I internationell tappning heter Sagemcoms nya minimala dator Spiga Pocket-PC men till skillnad mot de gamla bortglömda enheterna med Windows CE kommer den här maskinen med XP Family Edition som drivs av en Intel Atom processor. Skärmen är bara på 4,8 tum men har ändå 1024x768 pixlar upplösning.