Ursprungligen postat av melicia
ja men de kanske hade varit i mexico eller hälsat på nån som varit i Mexico. alltså blir det inget la i sommar! Nog inget vi behöver oroa oss för här i sverige. vi fick ingen mul och klövsjuka. och ingen galna ko sjukan. den var mest i UK!
Det är än så länge väldigt få fall som konstaterats i USA, så det är inte säkert att influensan får ordentligt fäste där.
Ursprungligen postat av mcus
mayaindianernas väldigt exakta kalender slutar då. HJÄLP!
jaha men tror du på sånt? Deras kalender måste sluta nånstans. Det är bara en slump att den slutar 2012 De kan isåfall fortsätta och förlänga kalendern de maya indianer som finns kvar. Och när gjordes deras kalender? På 1800-talet? Dessutom är detta off topic för ämnet!
Senaste redigerad av melicia den 26/04-2009 klockan 18:25.
jaha men tror du på sånt? Deras kalender måste sluta nånstans. Det är bara en slump att den slutar 2012 De kan isåfall fortsätta och förlänga kalendern de maya indianer som finns kvar. Och när gjordes deras kalender? På 1800-talet? Dessutom är detta off topic för ämnet!
JAG TROR PÅ MAYAINDIANERNA SOM HADE EXAKTA ASTRONOMIKUNSKAPER FÖR VÄLDIGT VÄLDIGT LÄNGE SEN SVÅRARE ÄN MATTE D OM VI SÄGER SÅ!
Ursprungligen postat av mcus
JAG TROR PÅ MAYAINDIANERNA SOM HADE EXAKTA ASTRONOMIKUNSKAPER FÖR VÄLDIGT VÄLDIGT LÄNGE SEN SVÅRARE ÄN MATTE D OM VI SÄGER SÅ!
men man kan ju bara fråga en maya indian nu!
Denna tråd har med influensan att göra! Tamiflu kan hjälpa
men smittan sprids via luften så det är bäst att gå och ta tamifly nu innan smittan kommer. Annars kanske man blir smittade av nån som har varit i mexico presic på tunnelbanan eller så. då går man och tar det nu så är man imun sen om den skulle komma!
Man får inte tamiflu hursomhelst - det är inte receptfritt och en undersökning krävs i så fall. Men det är lugnt ändå, försök att inte oroa dig så mycket.
men smittan sprids via luften så det är bäst att gå och ta tamifly nu innan smittan kommer. Annars kanske man blir smittade av nån som har varit i mexico presic på tunnelbanan eller så. då går man och tar det nu så är man imun sen om den skulle komma!
Kan lova dig att det är större risk att någon skulle kasta dig framför tunnelbanetåget än att ditt scenario skulle inträffa.
Jag måste erkänna att jag tycker sånt här är lite läskigt.
Trots att det med stor sannolikhet inte kommer börja spridas. I USA tycks de ju ha bra möjlighet att avgränsa och sätta i karanktän.
Antag att något sådant här började spridas i stor skala.
Skulle myndigheterna då kunna tvinga de som har patent på vaccinerna att ge ifrån sig sitt "recept" för att massproducerea vaccin till befolkningen? Då det gällde den här "fågelinfluensan" så var det ju tal om att ett företag tillverkade vaccin bara, och att de tog skitmycket betalt för varje dos.
Trots att det med stor sannolikhet inte kommer börja spridas. I USA tycks de ju ha bra möjlighet att avgränsa och sätta i karanktän.
Antag att något sådant här började spridas i stor skala.
Skulle myndigheterna då kunna tvinga de som har patent på vaccinerna att ge ifrån sig sitt "recept" för att massproducerea vaccin till befolkningen? Då det gällde den här "fågelinfluensan" så var det ju tal om att ett företag tillverkade vaccin bara, och att de tog skitmycket betalt för varje dos.
Problemet är väl snarare att Sverige inte har någon egen produktion utan måste lita på att andra länder håller sina lojalitetsavtal. Vilket känns lite osäkert om de inte vid en pandemi inte skulle kunna producera tillräckligt mycket för sin egen befolkning...