Ursprungligen postat av Jug
Hoppas att det hjälper särskilt på laptopen! Men det kan ju bero på annat också, särskilt om den var ungefär lika seg tidigare också.
Jag får ladda ner till den senare. Men den har faktiskt blivit lite snabbare, måste varit Comodo som segade ner.
__________________ Love is my drug, is my medicine.
Stay with me honey, stay with me honey, stay with me.
Love is my drug, is my heroin.
Jag har bytt tillbaka till en tidigare version av FF pga bristen på stöd för addons. Tycker inte hastigheten var direkt påtaglig om man inte ansträngde sig för att se den - och jag är glad att jag slipper det där plustecknet för att öppna ny flik.
Själv öppnar och stänger jag flikar med musgester, "Firegestures".
Ni som inte testat borde göra det. Efter ett tag kan man inte tänka sig vara utan!
Glöm inte ställa in "rocker-gestures" (dvs gester med musknapparna)
Själv tycker jag funktionen för att scrolla till toppen eller botten av en sida är omistlig:
scrolla till toppen av sida: håll in höger musknapp och klicka på vänster
scrolla till botten av sida:håll in vänster musknapp och klicka på höger
De gester jag använder mest är:
ny flik: höger-upp
stäng flik: höger-ner
uppdatera: upp-höger-ner
Själv tycker jag funktionen för att scrolla till toppen eller botten av en sida är omistlig:
scrolla till toppen av sida: håll in höger musknapp och klicka på vänster
scrolla till botten av sida:håll in vänster musknapp och klicka på höger
De gester jag använder mest är:
ny flik: höger-upp
stäng flik: höger-ner
uppdatera: upp-höger-ner
Det där stänger ner fönstret med defaultinställningarna märkte jag precis
---det ser ju ut som en helt vanlig Nokia site
Troligen pga att Firefox använder samma kriterium som Google för att identifiera malware. Om du googlar nokiaapps.org så får du också en varning att siten har, indirekt genom en tredje part, varit delaktig i distribution av malware.
Senaste redigerad av Nobby Nobbs den 17/07-2009 klockan 23:51.
Ursprungligen postat av Nobby Nobbs
Troligen pga att Firefox använder samma kriterium som Google för att identifiera malware. Om du googlar nokiaapps.org så får du också en varning att siten har, indirekt genom en tredje part, varit delaktig i distribution av malware.
Ursprungligen postat av nyBBe
Självklart har jag det
Men du fick ju en länk med..
Ja, tack för länken då,
...nu råkade jag leta efter något annat igår och hittade en lista med "Hall of shame"
och där var visst Comodo CIS "Comodo CIS 64 bit Vista:
Uses ask toolbar which is pre-checked by default. It is being presented as being something from Comodo to improve things, however it's just this ask toolbar thing. Disgustible at the least. I have it installed (the CIS that is, not that toolbar and its accompanying so called improvements) and knew from the start from this 'peculiar offer', but those less savvy are going to be shoved this ask toolbar down the throat. They will probably simply click yes. Bad bad thing. Doesn't even switch off Vistas own firewall, so after the install you end up with two firewalls fighting each other, nice!
nja, det verkar vara rätt många program som kommer med den skiten förmarkerad och som Joe Sixpack vanligtvis brukar råka installera eftersom de kör default installation
På samma forum var folk skitförbannade att den senaste FoxitPDF 3 hade samma ask toolbar which is pre-checked by default men det var bara att kryssa ur den så slipper man den skiten
...så Comodo CIS kanske är en bra Antivirus-brandvägg, för det där forumet kan ju varit Joe Sixpacks tillhåll efter första kontakt med internet
Skall ta en titt på det senare då Brandväggar & antivirus ständigt behöver underhåll
Nä, det verkade osannolikt att Jug skulle hamnat på IGNORE men konstigare saker har hänt...
Den senaste tiden har jag råkat ut för väldigt många krascher när jag har surfat med Firefox. Rätt som det är så fryser hela sajten (oavsett vilken sajt jag är på) och Firefox Kraschrapportör dyker upp och meddelar att webläsaren har kraschat.
Det här har hänt både på jobbet och här hemma. Är det jag som är oförsiktig med hur jag klickar eller råkar fler ut för samma saker?
Ursprungligen postat av sienna
Den senaste tiden har jag råkat ut för väldigt många krascher när jag har surfat med Firefox. Rätt som det är så fryser hela sajten (oavsett vilken sajt jag är på) och Firefox Kraschrapportör dyker upp och meddelar att webläsaren har kraschat.
Det här har hänt både på jobbet och här hemma. Är det jag som är oförsiktig med hur jag klickar eller råkar fler ut för samma saker?
Nä, jag tycker att det är hur stabilt som helst. Jag oftast bara en eller två flikar och sällan något i bakgrunden som musik eller laddningar t ex.
__________________ A Quest For The Theory Of Everything
~~~ no strings attached ~~~