Ursprungligen postat av Gaffla
Ålderdomshems-katten Oscar är "the four legged reaper"
Han känner på sig när någon av de gamla ska dö och kryper ner hos dem och sover där deras sista timmar.
"Han är bättre än oss läkare på att förutse när döden ska komma”, säger doktor Joan Teno http://www.aftonbladet.se/kropphalsa/article6539985.ab
Jag läste det och blev lite rörd och tårögd.
– Men i måndags ringde de från Havsfiskelaboratoriet, som ligger några hundra meter från vårt hus. En ur personalen hade av en tillfällighet gått ut på baksidan av huset för att röka. Det visade sig att Morris krupit in i en hummertina som låg där, det var väl någon sill som han gått in efter. Han måste ha suttit där från den 4 januari till den 15 februari – sex veckor. Han var vid liv, det trodde jag inte när de först ringde, säger Göran Winge.
Utställningen Walls of Glass med bilder från hur kött blir till, skulle visas på ett folkbibliotek som ligger i anslutning till en skola.
Nej, det kan jag inte tolerera, säger rektorn och - vilket är det absolut mest chockerande i den här historien - biblioteket backar direkt!
Så oerhört pinsamt! Jag skäms.
Vad är det för rektor som tycker sig ha rätten att censurera en utställning på ett folkbibliotek, och vad är det för elände till bibliotekarie som går med på kraven?
Nej, det kan jag inte tolerera, säger rektorn och - vilket är det absolut mest chockerande i den här historien - biblioteket backar direkt!
Vad är det för rektor som tycker sig ha rätten att censurera en utställning på ett folkbibliotek, och vad är det för elände till bibliotekarie som går med på kraven?
Det måste väl vara en bibliotekarie som tycker att skolbarn inte ska behöva överraskas av slaktbilder när de hälsar på i biblioteket. En väldigt grafisk utställning om förintelsen kanske inte heller vore lämplig att låta barn snubbla in på utan vuxet sällskap (och antagligen inte då heller), men det betyder förstås inte att någon vill mörka eller censurera sanningen.
Det måste väl vara en bibliotekarie som tycker att skolbarn inte ska behöva överraskas av slaktbilder när de hälsar på i biblioteket. En väldigt grafisk utställning om förintelsen kanske inte heller vore lämplig att låta barn snubbla in på utan vuxet sällskap (och antagligen inte då heller), men det betyder förstås inte att någon vill mörka eller censurera sanningen.
Det handlar om neutrala bilder på hur det ser ut på ett slakteri. Sådana bilder som fanns i barnböcker på 1970-talet, inget konstigt alls. Jag tycker inte att det går att jämföra med att ha detaljerade bilder från förintelsen, förutsatt att det inte finns ett litet koncentrationsläger i varje skolmatsal.
Det var förresten inte biblioteket utan konstnären som censurerade sig själv, efter hårda påtryckningar från skolledningen.
Ursprungligen postat av pangpang
Det handlar om neutrala bilder på hur det ser ut på ett slakteri. Sådana bilder som fanns i barnböcker på 1970-talet, inget konstigt alls. Jag tycker inte att det går att jämföra med att ha detaljerade bilder från förintelsen, förutsatt att det inte finns ett litet koncentrationsläger i varje skolmatsal.
Det finns å andra sidan inte ett litet slakteri på varje skolmatsal heller.
Okej, jag ändrar min parallell till att skoltoaletternas tvålar skulle vara gjorda av ...
Men det är de ju inte, varför jag tycker det är helt okej att hålla inne med de läbbigaste koncentrationslägerbilderna till högstadiet.
Inte konstigare än att vi åkte och besökte bondgård minst en gång om året genom grundskolan, vilket ju handlar om att lära sig var maten kommer ifrån, är det att barnen får se bilder från slakterier.
Är helt med dig här pangpang, håller med dig fullkomligt.
Följde man Deadliest Catch så är man väl inte direkt förvånad
Now, nobody likes a good laugh more than I do. Except perhaps my wife. And some of her friends. Oh yes, and Captain Johnson... Come to think of it, most people like a good laugh more than I do, but that's beside the point!
Jämtland blir alltmer attraktivt för mellaneuropeér. Både som turistattraktion och som en plats att flytta till. Och nu bor det omkring 400 tyskfödda människor i Jämtland.
Späckhuggare dödade sin tränare
Stackars människa och stackars publik. Hur förklarar man för sina barn vad som hände?
Pax för att aldrig bli späckhuggartränare.
__________________ Too beautiful not to be reproduced
Ursprungligen postat av Elvis Späckhuggare dödade sin tränare
Stackars människa och stackars publik. Hur förklarar man för sina barn vad som hände?
Notera att den kallas för TELLY!
"den ville bara leka"?
Tiger Woods Kids Go To Sea World
“They didn’t seem to learn any lessons from the incidents,” Captain Paul told RadarOnline.com from a satellite phone in the middle of the Antartic where he is on a whaling mission, “they knew it was capable of killing a human being.”
Sealand in Canada closed in 1991 after Tilikum and two other whales killed a part time trainer. Shortly thereafter he was sold to Sea World.
Watson, who met the whale in Canada, says he is surprised that more incidents don’t happen because the mammals are housed in tiny tanks and they are capable of tremendous strength. Tilikum weighs 12,300 pounds.