Ursprungligen postat av electronic
Nej, jag såg bara ytterligare en försörjningsmöjlighet försvinna.
Aha. Ja, nu är förhoppningsvis tiggerimarknaden död för ett tag framöver.
Den senaste omgången som tiggt i innerstan hela vintern på alla fyra med knogarna i gatan har ju varit en aning påfrestande att se.
Förhoppningsvis kommer nu min Gareth och andra lättlurade människor att sluta lägga pengar till dom.
Det sitter rumänska eller bulgariska tiggare vid Sergels Torg och de är både lytta och halta, men min kollega har sett dem på lunchbrejk på McDonald's. Där var de inte längre så lytta och halta.
Ursprungligen postat av sienna
Det sitter rumänska eller bulgariska tiggare vid Sergels Torg och de är både lytta och halta, men min kollega har sett dem på lunchbrejk på McDonald's. Där var de inte längre så lytta och halta.
Nej, precis. Jag har sett dom på väg ut på morgonen. Gående med raska steg, direkt från dagens morgonmöte.
Inte nog med att man mister livet pga ett felsteg, sedan stavar tidningen namnet fel:
Djakarta Post:
A Swedish national, identified as Daniel Fetersen, died on Wednesday after he fell into the crater of Mt. Batur as he was climbing the volcano in the Kintamani resort area, located 70 kilometers northwest of the Bali capital of Denpasar.
Bangli Police chief Adj. Sr. Comr. Dwi Suseno said the 25-year-old tourist died instantly in the accident which occurred at about 5 a.m. local time.
“We suspect he was killed by the sharp rocks inside the 15-meter-deep crater,” the officer said.
Fetersen was scaling the mountain with two of his friends and a guide named Komang Edi, Dwi added.
He said the Bali search and rescue workers were attempting to recover the body of the tourist.
__________________ A Quest For The Theory Of Everything
~~~ no strings attached ~~~
Idag läggs Vägverket och Banverket ned. Imorgon återuppstår de som Trafikverket. Jag gillar den nya loggan! Den har både tradition och ett modernt formspråk. Dock undrar jag om just första april är ett lämpligt datum att starta ny verksamhet...
Ursprungligen postat av Gaffla
Det är verkligen en jättedålig idé att gå för nära kanten på en vulkan.
Om inte enskilda människor äger det vett som krävs så borde myndigheterna kanske fundera över ett förbud i det här fallet. I allmänhet brukar det i övrigt (där det går) finnas skydd i form av stängsel. Tråkig händelse!
Citat:
Ursprungligen postat av Lengens
Idag läggs Vägverket och Banverket ned. Imorgon återuppstår de som Trafikverket. Jag gillar den nya loggan! Den har både tradition och ett modernt formspråk. Dock undrar jag om just första april är ett lämpligt datum att starta ny verksamhet...
Båda myndigheterna har ju lite sargade varumärken i allmänhetens ögon så en nystart är nog bra. En samsyn på betydelsen av olika transportvägar låter också logiskt. Men jag tycker nog att loggans övre del påminner en aning om någon karusell på Liseberg...
__________________ A Quest For The Theory Of Everything
~~~ no strings attached ~~~
Om Fucking Hell öl blir en succé så kan företaget tänka sig att gå vidare med ölsorter som bygger på namnen på de angränsande tyska städerna Kissing, Petting, Wank och Piss.
Youghurt-turken var grek! Nu är han förbannad och stämmer Lindahls mejeri på 50 miljoner.
Bilden har de dock köpt från en bildbyrå i god tro. Så vems är felet?
Tänk att få sin nuna hos en "bildbyrå". Vilken skräck.
Då kan ens nuna kan dyka upp i reklam för yellow register, kondomer, analsalva eller ostbubblor. Man vet ju aldrig var riktigt.
fast han informerar väl knappast om att man kommer dyka upp på yoghurtburkar. trodde inte det fungerade så med bildbyråer etc. att modellen inte ens är informerad.