Ny serie, ett avsnitt sänt nu i veckan. Serien bygger på böcker av författaren L. J. Smith.
Four months after the tragic car accident that killed their parents, 17-year-old Elena Gilbert (Nina Dobrev, "DeGrassi: The Next Generation") and her 15-year-old brother, Jeremy (Steven R. McQueen, "Everwood"), are still adjusting to their new reality.
As the school year begins at Mystic Falls High, Elena and her friends are fascinated by a handsome and mysterious new student, Stefan Salvatore (Paul Wesley, "Fallen"). Stefan and Elena are immediately drawn to one another, although Elena is puzzled by Stefan's increasingly bizarre behavior when he appears suddenly at the cemetery where her parents are buried. What she doesn't realize is that Stefan is hiding a dark, deadly secret of his own – the fact that he's a vampire. At a bonfire party the next night, Elena and Stefan are just getting to know each other when chaos erupts after Vicki is attacked and left bleeding from a savage bite to the neck.
Fearing that he knows who is responsible for the attack, Stefan returns home and finds his older brother, Damon (Ian Somerhalder, "Lost"), whom he hasn't seen for 15 years. Damon is also a vampire, and the two brothers have a long and bitter history. Damon ridicules Stefan for rejecting their legacy of violence and brutality, but he understands his brother's obsession with Elena, since she looks exactly like a woman Stefan loved more than a century ago; a woman that Damon tried to make his own. Now these two vampire brothers – one good, one evil – are at war for Elena's soul and for the souls of her friends, family and all the residents of Mystic Falls, Virginia.
Mitt intryck av första piloten, är lite 'twilight light' - det är mycke' vampyrer nu liksom. Men det kan säkert bli bra, och jag precis som många andra kvinnor kommer att göra, föll naturlich pladask för Damon - den onde brodern som spelas av Ian Somerhalder, mannen med det sneda leendet och glittrande ögonen. Just nu känns det som att följer jag den här serien, så är det på grund av honom. Men det kan nog växa fram något spännande av detta, som triangeldrama. Mina barn som läst böckerna insisterar på att serien är guld så jag får lita på dem.
Mja, har du sett avsnitt två? Det artar sig minsann. Jag tror att detta blir så mycket mer än twilight. Jag sa också twilight-light efter första avsnittet, men nu tycker jag nog att det är lite mer core i storylinen...
Haha...ja det är ganska stor skillnad på Ian Somerhalder som spelar Damon i The Vampire Diaries och på Matt Dallas som spelar Kyle i Kyle XY, tycker jag då. Men jag kan gå med på att de vid en snabb titt kan te sig ha lite gemensamma drag.
Jag är f.ö vid det här laget fullständigt madly passionateish in lööööve i Damon.
Men nu har jag en fråga:
Spoiler:
I senaste avsnittet blir Damon drogad av Stephens setup och inslängd i morbroderna källarprison med ett bord fullt av...-vad? Lavendel..eh..nä vad var det? Vad och hur påverkar det vampyrerna?
Ursprungligen postat av cruz_
Jag har upptäckt en koppling. Julie Plec, co-executive producer för vampire diaries, var supervising producer för Kyle XY.
Och mamman i Kyle spelar mamma till den blonda skvallertonåringen som hänger med Damon.
Har just sett avsnitt 5 och saker och ting klarnar upp. Eller förmörkas om man vill se det så...
Vill nog bara säga att jag gillar serien mycket, och jag har redan abstinenskänningar såpass att det känns som jag skulle vilja snabbspola fram till nästa fredag.
I torsdags var det av någon anlening inget nytt avsnitt som sändes i usa. Så avsnitt 7 sänds nästa torsdag, och eftersom det är halloween och halloween-tema i avsnittet. Jag har köpt böckerna och jag irriterar mig på att böckerna och serien inte stämmer överens alls, men var dock glad för att ha boken till hands när jag snopet upptäckte att den här veckan blev utan nyt avsnitt.
Är Ian med i denna serie...då ska man börja kolla med en gång när man kommer hem. han är ju så hot. Iallafall var han det i den jäkla bra serien "Young americans" som lades ner efter bara 8 avsnitt i usa men själv tycker jag de skulle ha fortsatt producerat serien för utlandet eftersom vi utanför usa gillade serien!
Varför tog de så ful kille som snäll vampyr och gullig som elak vampyr. och konstigt hur han kunde va ute i solsken som det var när de sågs på kyrkogården i avsnitt 1. och måste de ha en jäkla modell tjej i huvudrollen som blir kär i vampyr killen!
Senaste redigerad av melicia den 09/11-2009 klockan 18:03.