Frågan är om de här modellerna med "elektroniskt bläck" på svartvita skärmar kommer kunna bli stora? Jag tror inte det.
Visserligen är de dom som gäller om man vill läsa länge utan att anstränga ögonen ... men jag tror mer på att eböcker i huvudsak kommer användas på tablets med färgskärm som också funkar som surfplattor, typ Ipad.
If religion were true, its followers would not try to bludgeon their young into an artificial conformity; but would merely insist on their unbending quest for truth, irrespective of artificial backgrounds or practical consequences
Ursprungligen postat av sienna
Nej, det verkar jobbigt att sitta och läsa på en skärm.
fast det är väl det som är grejen med e-ink, att det emulerar pappersegenskaper, så att det är som att läsa text på papper
If religion were true, its followers would not try to bludgeon their young into an artificial conformity; but would merely insist on their unbending quest for truth, irrespective of artificial backgrounds or practical consequences
Ursprungligen postat av Katalysatorn
Jag skulle mycket väl kunna tänka mig att ladda en läsplatta full inför en utlandssemester.
Det är lite halvjobbigt att släpa mig sig 10 böcker i packningen.
precis min tanke också, plus att (i Kindles fall) så kan man köpa nya från solstolen och få de levererade på en minut
jag brukar släpa med massa böcker på mina semestrar, så mycket att det skulle vara en lättnad att ersätta dom med en läsplatta
Just en läsplatta till morgontidningen skulle vara smidigt, älskar att läsa tidningen på morgonen men jag gillar inte det berg med papper det ger.
Är inte riktigt samma att läsa tidningen på nätet.
__________________ "Your voice will seize so please stay off my back
Or I will attack and you don't want that" -Snap
"Greetings professor Falken, shall we play a game ?" -Wargames
Ursprungligen postat av WAR
Just en läsplatta till morgontidningen skulle vara smidigt, älskar att läsa tidningen på morgonen men jag gillar inte det berg med papper det ger.
Jag har blivit riktigt dålig på att läsa tidningar, händer då och då att jag köper en tidning eller tar en gratistidning men att den inte blir läst.
__________________ TO DO IS TO BE - Nietzsche
TO BE IS TO DO - Kant
DO BE DO BE DO - Sinatra
Ursprungligen postat av Gaston
Jag har blivit riktigt dålig på att läsa tidningar, händer då och då att jag köper en tidning eller tar en gratistidning men att den inte blir läst.
Fastnade i en prenumeration för nåt år sen och trivs rätt bra med en tidning på morgonen
__________________ "Your voice will seize so please stay off my back
Or I will attack and you don't want that" -Snap
"Greetings professor Falken, shall we play a game ?" -Wargames
Ursprungligen postat av WAR
jag har verkligen ett berg tidningar att släpa till pappersinsamlingen varje månad!
Jag har varit och kollat på en Letto nu och jag måste säga att det kryper i mig av habegär just nu. Vilken underbar produkt!
Jag fick för mig att man var tvungen att välja något visst märke men så är det inte, t ex Letto klarar alla olika e-boksformat (från nätbokhandlar och bibliotek exempelvis, säkert också piratkopierade) men också en uppsjö av vanliga format som doc, pdf, txt, rtf och så vidare.
Den kan lagra tusentals böcker och upplevelsen av att läsa på skärmen liknar verkligen den av att läsa på papper. "Elektroniskt bläck" alltså. Man kan efter behag justera textstorleken, raderna anpassar sig då efter skärmen så att man aldrig behöver scrolla i sidled.
Det kommer väl ta ett tag innan läsplattan ersätter pappersböckerna men vilket fantastiskt komplement. Jag är frälst
Jag fick för mig att man var tvungen att välja något visst märke men så är det inte, t ex Letto klarar alla olika e-boksformat (från nätbokhandlar och bibliotek exempelvis, säkert också piratkopierade) men också en uppsjö av vanliga format som doc, pdf, txt, rtf och så vidare.
Den kan lagra tusentals böcker och upplevelsen av att läsa på skärmen liknar verkligen den av att läsa på papper. "Elektroniskt bläck" alltså. Man kan efter behag justera textstorleken, raderna anpassar sig då efter skärmen så att man aldrig behöver scrolla i sidled.
Det kommer väl ta ett tag innan läsplattan ersätter pappersböckerna men vilket fantastiskt komplement. Jag är frälst
Ser onekligen spännande ut år väl avvakta tills det kommer in fler då innan man bestämmer sig. Priset var ju inte särskilt avskräckande heller tycker jag.