Ursprungligen postat av Sacho
Bor bosniske sångaren i Sverige eller nåt? Han har svensk brytning tycker jag.
Nej, han har aldrig bott i Sverige... Han var i ett tävlingsprogram som sändes i alla ex YU-länder och han kom 2:a i den. Något åt Idol-hållet, med deltagare från hela ex-Jugoslavien.
Då är anna bergendahls låt bättre än irlands även om det också är en ballad
Och vad dålig låt tyskland sänder......... och den kommer automatisk till final. det är taskigt att den tar kanske nån annat lands plats från semin när de alltid är liksom spanien och england och frankrike direkt kvalificerade!
Dåligt att de Big 4 även hur dålig deras låt än är vilket tysklands och spaniens är ändå får vara med i kvalet och ta upp plats för andra låtar från semin som inte då kanske kom med pga av att dessa 4 länder jämnt ät kvalificerade
Spanien vinner ej. Inte heller Tyskland. Inte UK heller. Frankrike när ska de skicka annat än ballader!
Av de låtarna jag hört tror jag ändå det kommer stå mellan sverige, danmark och ev island! Skulle va kul om island vannn. De har aldrig vunnit och varit nära flera gånger. Men de skulle nog kanske ej ha råd att ordna tävlingen då de har stor ekonomisk kris.
Varför inte?
- Jo, därför att Sverige alltid haussar upp sina bidrag...
Men, allvarligt, varför inte?
- Njo, jag tror allvarligt att vi har bättre chans iår än på länge, men det förutsätter att Anna B levererar UTÖVER vad hon gjorde i MF, att hon ser helt fantastisk ut, ivrig, ung och på alla vis sjunger häcken av sig själv.
Det säger NÅGOT, men inte allt, hur alla respektive finalbidragen placerar sig hemmavid:
Ifjol låg Norges Rybak 11 veckor som etta på deras topplista, innan ESC.
I år nådde aldrig deras vinnare #1.
Jag tror faktiskt bara Sverige har sin vinnare som #1 på den egna Top-40 hittills...
- Jo, därför att Sverige alltid haussar upp sina bidrag...
Men, allvarligt, varför inte?
- Njo, jag tror allvarligt att vi har bättre chans iår än på länge, men det förutsätter att Anna B levererar UTÖVER vad hon gjorde i MF, att hon ser helt fantastisk ut, ivrig, ung och på alla vis sjunger häcken av sig själv.
Det säger NÅGOT, men inte allt, hur alla respektive finalbidragen placerar sig hemmavid:
Ifjol låg Norges Rybak 11 veckor som etta på deras topplista, innan ESC.
I år nådde aldrig deras vinnare #1.
Jag tror faktiskt bara Sverige har sin vinnare som #1 på den egna Top-40 hittills...
Let's hope
en ballad kom ju 2.a förra året
Jag saknar ord, ibland, över dina kommentarer.
Men detta kan jag säga med säkerhet: Ett äpple föll på tomten ifjol.
Och innan du startar en diskussion om detta hemska: Nej, det var inte första kapitlet om Wilhelm Tell. Och; Nej, det handlar inte om Santa Claus. Och; Nej, det var inte små gröna. Och; Nej det var inte han som vann 2009.
Ursprungligen postat av Honda79
Jag saknar ord, ibland, över dina kommentarer.
Men detta kan jag säga med säkerhet: Ett äpple föll på tomten ifjol.
Och innan du startar en diskussion om detta hemska: Nej, det var inte första kapitlet om Wilhelm Tell. Och; Nej, det handlar inte om Santa Claus. Och; Nej, det var inte små gröna. Och; Nej det var inte han som vann 2009.
och då kan det gå bra för våran balald i år med
Då är det svenska inblandade i Azerbadjans låt, Norges låt som är skriven av Fredrik Kempe som även skrev malena ernmans låt förra året. Och danmarks låt är också skriven av svenskar! Spanien var också dålig!
Senaste redigerad av melicia den 19/03-2010 klockan 17:57.
Jösses, nu har jag lyssnat snuttvis på alla bidrag och inser verkligen faktum - typ 33 av 39 bidrag är långsamma ballader! Jag hade inte riktigt greppat detta tidigare fullt ut. Det är ju helt vansinnigt! Segt, långsamt, lågmält och lugnt. Och just detta år måste Sverige plötsligt också skicka en lugn ballad. Visserligen tycker jag att Anna Bergendahls bidrag är betydligt bättre än de flesta andra, men det är ju jag det. Men vi borde nog ha skickat Salem al Fakir!
Och knappt något av bidragen känns så där att jag blir åtminstone lite eld och lågor! Vanligtvis hittar jag alltid något favoritbidrag redan ett par månader innan, men uppenbarligen inte i år. Förra året var ett så himla starkt eurovisionsår, men årets upplaga verkar bli ett sömnpiller. Usch, vad synd.
Ursprungligen postat av Lengens
Jösses, nu har jag lyssnat snuttvis på alla bidrag och inser verkligen faktum - typ 33 av 39 bidrag är långsamma ballader! Jag hade inte riktigt greppat detta tidigare fullt ut. Det är ju helt vansinnigt! Segt, långsamt, lågmält och lugnt. Och just detta år måste Sverige plötsligt också skicka en lugn ballad. Visserligen tycker jag att Anna Bergendahls bidrag är betydligt bättre än de flesta andra, men det är ju jag det. Men vi borde nog ha skickat Salem al Fakir!
Förra året skickade vi ett bidrag som skilde ut sig från de andra, men det gick ju inte så bra
Ursprungligen postat av löken
Förra året skickade vi ett bidrag som skilde ut sig från de andra, men det gick ju inte så bra
Nja, vi tyckte att det skilde sig så himla mycket från alla andra, men de flesta verkade tycka att det var ännu en typisk svensk schlagerdiscolåt - bara att det fanns ett operainslag. Som dessutom Slovenia did much better in 2007!