Sökte, men hittade ingen tråd om Glee som fick premiär ikväll på TV4.
Citat:
Handling från tvtider.wordpress.com
McKinley High är som vilken amerikansk high school som helst. Hejaklacksledarna och fotbollsspelarna är närmast kungligheter och de få tappra själarna i skolans kör anses vara nördar – och behandlas därefter.
Det vill den optimistiska spanskläraren Will Schuester (Matthew Morrison) ändra på. Trots att de flesta tycker att han är smått galen har han beslutat sig för att ta över som körledare och visa skolan, och världen, de sjungande ungdomarnas stjärnpotential.
Den från början befintliga kören består av Kurt (Chris Colfer), en kille med både röst och modekänsla, Mercedes (Amber Riley), en Beyoncé-wannabe och körens egen diva, Artie (Kevin McHale) en nördig men talangfull gitarrist, Tina (Jenna Ushkowitz) en Avril Lavigne-punkare med blåa slingor i håret, och Rachel (Lea Michele), en riktig talang som är övertygad om att hon är ämnad för stordåd. När Will sedan av misstag råkar höra Finn (Cory Monteith), en av skolans mest populära och tvålfagra fotbollsspelare, sjunga i duschen värvar han honom till kören i förhoppningen om att fler studenter ska följa i hans fotspår.
[Länkar borttagna av MODERATOR - promota inte din egna site här.]
Överlag så blev jag ganska besviken då det blev en mängd klichéer och det kändes överlag som att humorn saknades. Serien kändes även uppenbar och i flera scener kände jag långt innan vad som skulle ske. Premiäravsnittet får knappt godkänt av mig och räddas enbart tack vare musiken.
[Länkar borttagna av MODERATOR - promota inte din egna site här.]Premiäravsnittet lockade 415 000 tittare. Personligen så hade jag väntat mig en bit mer, men det får ändå ses som godkänt. Ser fram emot att få se siffrorna för nästa avsnitt och se om det går ned.
Ursprungligen postat av WAR
Jag är tokigt förtjust i musiken, den speglar verkligen känslan i den scenen man just ser.
Har sett dom 4 första nu, har 5 kvar nerladdade
Hade det varit vanlig sliskig musikalmusik, då hade jag antagligen hatat den här serien, men nu är det nya låtar som jag älskar och då lyfter det hela serien. Har nog sett sex avsnitt hittills.
Den här serien är ju hur bra som helst! Lite nyskapande i sin framtoning och fantastiska karaktärer, en kille som Kurt hittar man ju inte var som helst. Dessutom är den faktiskt rolig, trodde inte amerikansk humor kunde vara rolig men Glee är undantaget. Torsdagar kl 21 är numera veckans höjdpunkt!
Jag tappade den här serien helt. Jag såg avsnitt 1, jag tittade halvhjärtat på avsnitt 2 och sen tittade jag inget mer. Synd, eftersom jag har förstått att det är en riktigt bra serie. Jag var väl bara inte upplagd för att börja följa den när den kom på svensk tv.
Ursprungligen postat av sienna
Jag tappade den här serien helt. Jag såg avsnitt 1, jag tittade halvhjärtat på avsnitt 2 och sen tittade jag inget mer. Synd, eftersom jag har förstått att det är en riktigt bra serie. Jag var väl bara inte upplagd för att börja följa den när den kom på svensk tv.
Det är riktigt synd att du inte var in the mood. För bättre än så här blir det inte, tror jag, v.g. TV-serier.
Jag är riktigt irriterad på den här nya sändningstiden, den är inte alls bra. Idag hann jag bara se en kvart och förra veckan en halvtimma, jag får nog hitta andra vägar att titta på programmet.