Ursprungligen postat av nilo
Tyckte en av kommentarerna där var roligast. 3 kvinnor i samma rum = bråk
Tror säkert att det ordnar sig för Elisabeth med nytt jobb, föreställer mig att hon är ganska folkkär speciellt i den lite äldre generationen.
Det var snällt sagt. Jag är inte riktigt lika snäll utan hoppas snarare att hon inser att hon inte är het längre utan att karriären är long overdue. Hon får puffa upp håret och skälla ut folk på PRO-möten istället.
__________________ A Quest For The Theory Of Everything
~~~ no strings attached ~~~
Jag tycker att Elisabeth har varit en gnällspik under större delen av sin yrkeskarriär. Tidigare ansåg hon att allt som inte gick hennes väg berodde på att hon var kvinna, nu är det för att hon är gammal.
Sanningen är väl att hon inte är så fruktansvärt oersättlig som journalist samt har en olycklig benägenhet att förtala sina arbetgivare via media. Hon gjorde det ju flera gånger när hon jobbade på SVT också. Där tror jag problemet ligger.
Däremot håller jag inte med om att en duktig yrkesmänniska per automatik ska avpolleteras för att den blivit 65.
Elisabet Höglund: TV4 krävde
att jag skulle skönhetsbehandla mig
Elisabet Höglund, 65, stängdes av från "Förkväll" efter hennes kritik mot programmets ungdomsfixering.
Nu avslöjar hon att TV4 förra veckan bad henne att skönhetsbehandla sig med restylane i direktsändning för att dra upp tittarsiffrorna:
- Att vara så desperat... Det är så jävla dålig stil och då kände jag bara att det här kan jag inte vara en del av, säger Elisabet Höglund.
Det där låter inte bra om TV4 krävt att Elisabet Höglund skulle "skönhetsbehandla sig med restylane" men frågan är om det verkligen skett på det sättet?
...hon verkar ibland ha en journalistisk vinkel på saker som inte stämmer överens med verkligheten
Det är lite lustigt eller beklämmande att när Expressen får fram någon som värnar om att ha kvar Elisabeth Höglund i "Förkväll" så är det bloggare typ Fadde......
Ursprungligen postat av Hellfire Elisabet Höglund: TV4 krävde
att jag skulle skönhetsbehandla mig
- Jag har ofta framfört mina åsikter när jag har tyckt att något varit fel och det har de inte gillat. Sponsorer och TV4 styr hela innehållet, och det är jag som journalist inte alls van vid.
Välkommen till reklam-TV Elisabet!
Verkar vara lite svårt med kommunikationen där på TV4 förövrigt. Ledningen säger en sak, Elisabet uppfattar en annan. TV4 - Du får inte längre synas i rutan - Elisabet Jag får sparken... TV4 - Vi ska ha ett program om skönhetsoperationer och tänkte att du skulle vara perfekt som testperson, men bara om du själv vill. Elisabet - TV4 krävde att jag skönhetsopererade mig. Jag sa nej! (hon fick sparken en drygt vecka senare...).
Med eller utan Elisabeth så är väl tyngd knappast något man förknippar med Förkväll. Snarare flams och trams. Jag tycker att Elisabeth är helt fel i förkväll. Det känns lite grann som om Janne Josefsson vore programledare för Idol. Hur många gånger har Höglund egentligen kritiserat sina arbetsgivare, först SVT nu TV4? Jag förstår att hon får sparken. Hon har gjort sitt .
Det blir ju lite svårt att göra tv när man är 65 år gammal men ser ut som 85, radio kanske fungerar bättre.
Sen så är det mycket gnäll om att hon är diskriminerad för att hon är kvinna, gammal alternativt har en annorlunda frisyr.
Nyligen så försvarade hon Mona Sahlin och menade att Mona fick kritik för att hon var kvinna när det helt enkelt är så att Mona inte är den skarpaste kniven i lådan.