Ursprungligen postat av Ladybird
Vad håller ni på med?
Jag är inte helt säker...
Mika är förebild till alla falsettsjungande män sedan 70-talet.... Eller om det var Neo som var det... Han är i vilket fall som helst en debuterande redan skivsläppt artist som är gammal.... Och jag är Troll... sienna är Troll... Vi sjunger (inte i falsett) om Jimmy Dean... Kanske... Och nånstans slängde jag in Dieter Bohlens brutna penis medan det att Miss Bhave äter popcorn....
Edit: Slänger in lite glömda popcorn...
Så att ingenting runt omkring kan rubba våra mönster
Senaste redigerad av Jessis den 04/03-2010 klockan 22:07.
Ursprungligen postat av Jessis
Mika är förebild till alla falsettsjungande män sedan 70-talet.... Eller om det var Neo som var det... Han är i vilket fall som helst en debuterande redan skivsläppt artist som är gammal.... Och jag är Troll... sienna är Troll... Vi sjunger (inte i falsett) om Jimmy Dean... Kanske... Och nånstans slängde jag in Dieter Bohlens brutna penis....
du glömde att jag äter popcorn!
ut det och satte på kylskåpet.”
Ursprungligen postat av Jessis
Mika är förebild till alla falsettsjungande män sedan 70-talet.... Eller om det var Neo som var det... Han är i vilket fall som helst en debuterande redan skivsläppt artist som är gammal.... Och jag är Troll... sienna är Troll... Vi sjunger (inte i falsett) om Jimmy Dean... Kanske... Och nånstans slängde jag in Dieter Bohlens brutna penis....
Ursprungligen postat av Miss Bhave du glömde att jag äter popcorn!
Skall korrigeras....
Och jag hoppas fortfarande på Neo och Pernilla Wahlgren...
Sen vete fan hur det kommer gå men det är ju en helt annan sak....
Ååååh vad jag ser fram emot att se direktsändningen. Bland höjdpunkterna från dagens genrep som jag, min kompis och sjuttioelva barnfamiljer bevittnade kan nämnas min kompis buanden och den osminkade sanningen som Alcazar-tjejerna bjöd på.
Ursprungligen postat av moln
Ååååh vad jag ser fram emot att se direktsändningen. Bland höjdpunkterna från dagens genrep som jag, min kompis och sjuttioelva barnfamiljer bevittnade kan nämnas min kompis buanden och den osminkade sanningen som Alcazar-tjejerna bjöd på.
Du överlevde Pernilla!
Berätta mer om hur genrepet gick till. Särskilt hur de genrepade finalerna och vinnarna.
Jag hejar och hoppas på att POS eller Pauline går vidare. De var verkligen outstanding vad gäller framträdanden och i intervjuerna. Gillade särskilt sångaren i POS som var rolig, naturlig och ödmjuk i snacket med programledarna. Hejar även på Crucified Barbara som gjorde riktigt bra ifrån sig.
Programledarna gjorde också bra intryck på mig, de var inte alls så ansträngda och tillgjorda som de brukar vara under direktsändningarna.
Ursprungligen postat av sienna
Du överlevde Pernilla!
Berätta mer om hur genrepet gick till. Särskilt hur de genrepade finalerna och vinnarna.
Ja, vi överlevde trots maximal otur iom att hon sjöng sitt bidrag 2 ggr. Min kompis gillar verkligen inte heller PW så hon roade sig med att bua under PW´s framträdanden.
Genrepet inleddes med att nån snubbe berättade om upplägget, vad som skulle hända och lite om skillnaderna mellan genrep och senare direktsändning. POS var först ut och därefter PW. Programledarna hade ett kul mellansnack med POS och PW och sedan avslöjades vem som gått vidare efter "omröstningen". Lottning avgjorde vilka som gick vidare. Samma procedur upprepades med kommande artister. Därefter var det en förinspelad mellanakt med Dolph, men ska inte spoilra vad den handlade om. Sedan fick de som gått (lottats) vidare spela igen, vilket bl.a innebar PW igen. Som avslutning var det en ny intervju-och omröstningsrunda innan det avslöjades vilka två bidrag som gått vidare till finalen i Sthlm.
Det roligaste var att se hur artisterna betedde sig och såg ut när det inte var direktsändning. En del var lika ansträngda som vanligt men de flesta hade en skön och skämtsam inställning. Gillade också att Alcazar-tjejerna var helt osminkade. Det såg verkligen kul ut som kontrast mot deras uppsnofsade frisyrer och scenkläder. Gillar att de bjöd på sig själva så.
Tack, moln! Kul att höra att det ändå verkar vara så stor skillnad mellan genrep och sändning. Jag har alltid trott att genrepet är exakt det samma som sändning (samma krav, kläder osv) och skillnaden kan ha varit att det inte är samma nervositet inblandad från artisterna.
Kul att höra att Alcazar vågade visa upp sig osminkade. Det är starkt gjort av dem.
Haha, din kompis.
Jag som är kameraskygg är så här i efterhand glad över att vi inte fick biljetter till direktsändningen, hade _inte_ gillat att bli filmad. De filmade ju på genrepet också och en av kameramännen verkade gilla oss (eller min kompis med generös urringning) för en kamera stod som klistrad åt vårt håll lääääänge.
Jag tror att de klipper in passande bilder från genrepet i direktsändningen
MMMmamman ser puffen innan Rapport: "Vad har hon på sig?? Åååå, byxor!!! Vad fin hon blev! "
Hon är klart nöjd över att inte se Christines bara ben.
Streets are uneven when you're down
Jag som är kameraskygg är så här i efterhand glad över att vi inte fick biljetter till direktsändningen, hade _inte_ gillat att bli filmad. De filmade ju på genrepet också och en av kameramännen verkade gilla oss (eller min kompis med generös urringning) för en kamera stod som klistrad åt vårt håll lääääänge.
Jag förstår dig helt och hållet.